Σήμερα, στη στήλη "Στα βαθιά" υποδέχομαι τον λογοτέχνη Λεόντιο Πετμεζά. Ο καλεσμένος μου έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες, Δημόσια Διοίκηση ,Θέατρο και Δημοσιογραφία.Παρακολούθησε ιστορία τέχνης και ζωγραφική στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.Έχει εκδώσει πολλά θεατρικά βιβλία, πονήματα αφιερωμένα στη ζωγραφική, μελέτες, έξι ποιητικές συλλογές, ενώ ποιήματά του έχουν συμπεριληφθεί σε ανθολογίες. Έχει διακριθεί σε πολλούς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς , ενώ υπήρξε κι ο ίδιος μέλος επιτροπών λογοτεχνικών κι εικαστικών διαγωνισμών. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις εικαστικών σ'όλο τον κόσμο. Ασχολείται με τη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, με την κριτική τέχνης-λογοτεχνίας, με τη συγγραφή δοκιμίου. Έχει συμβάλει στην εξέλιξη της πολιτιστικής διπλωματίας και της πολιτισμικής διαχείρισης. Έχει βραβευθεί για την προσφορά του. Όταν κάποιος έρχεται σ'επαφή με την ποίησή του , αντιλαμβάνεται πως ο δημιουργός της έχει έντονη την οπτική του ζωγράφου, που είναι και μία από τις ιδιότητές του. Η γραφή του είναι έντονα περιγραφική, λυρική, ενώ αποδίδει εύστοχα τις λεπτές αποχρώσεις των συναισθημάτων. Ο λόγος του είναι πληθωρικός, πυκνός σε νοήματα, πολύχρωμος, με ανεξάντλητα ευρήματα. Οι εικόνες του είναι εναργείς και δραστικές. Θ'απολαύσουμε δέκα υπέροχα ποιήματά του!
Ομοιογενή αντισώματα κατάδυσης
Τα αέρινα ομοιογενή και βαλσαμωμένα αντισώματα,
πολιορκούν τους κλώνους της ελεύθερης βούλησης
καθώς περιφέρονται μεθοδικά σε κύκλο αρνησικυρίας
με ευανάγνωστη διαβάθμιση για την αποφυγή της απόδρασης.
Στο απέραντο μεγαλείο της καρτερικής συναναστροφής
η ακροβασία τους δεν συναρπάζει όταν αιχμαλωτίζει ψυχές
με διαχρονική απορία για την αδιάκοπτη πλημμύρα της σαγήνης.
Η εύληπτη μεγαθυμία του κάθε καινούργιου επισκέπτη
που περπατά αμέριμνος με ανάλγητα βέλη συνωμοσίας,
έρχεται κοντά με την ρευστή φαντασίωση της απεραντοσύνης,
στους τολμηρούς αναχρονισμούς της καταχθόνιας ανακύκλωσης
που εκθέτουν μονοδιάστατα την ξεχασμένη υλική αναπτέρωση.
Νυκτερινή αλληλουχία σιωπής
Με ένα πολύχρωμο στεφάνι πυκνών λουλουδιών
που φτιάχτηκε με μαεστρία από οικεία δάκτυλα
σε ξεχωριστά, τραχεία και έμπειρα χέρια
η γαλήνια εγκαρδιότητα της νυκτερινής σιωπής
αποτελειώνει την επερχόμενη συνοπτική ετυμηγορία .
Μετά την εσπερινή αναπόφευκτη εσωστρέφεια
το φωτεινό ροδοχάραμα της αυτοδύναμης αυγής
σπρώχνει το ηλιόλουστο πρωινό της μυρωμένης ελεγείας
να ανταμώνει σε γρήγορους πρωινούς αναβαθμούς
με τον ανοιξιάτικο θερμό αέρα της ζωτικής ορμής
κοντά στα φορτωμένα πεύκα του πράσινου δάσους .
Με δροσερή επιβλητική σκουρόχρωμη ενδυμασία
περιφέρεται σκόπιμα στα καταπράσινα λιβάδια
και σκορπά μια ενισχυμένη αρωματική ευωδία
που φτάνει μακριά στις κορυφές των ψηλών βουνών.
Πλαγιές της ανεπαίσθητης ανατροπής.
Οι πρωινές σκέψεις μεταλλάσσονται καλοπροαίρετα
σε αισιόδοξα, εμβόλιμα και καλόγνωμα μηνύματα
όταν δεν χάνονται κατηγορηματικά και κοινόχρηστα
σε αλχημιστικά και ύποπτα εννοιολογικά τοπία.
Πέρα από τους λόφους και τις πλαγιές της ανατροπής
αν αποφύγουν τον ορίζοντα κάθε οδυνηρής περιπέτειας
κρατούν σταθερά όσο μπορούν τον κλοιό των πράξεων
μακριά από τις επεισοδιακές λανθασμένες επαναλήψεις .
Φτάνουν εμπλουτισμένα στους δρόμους της αυταπάρνησης
μέσα από τις απόκρημνες σχισμάδες των μυτερών βράχων.
Άλικα λυτρωτικά χείλη
Οι τεράστιες ηλιακές ακτίνες του ουράνιου ορίζοντα
επισημαίνουν την παρουσία τους στην διάρκεια της μέρας
όταν χαϊδεύουν με προστατευτική φωτισμένη θαλπωρή
τα απροστάτευτα και ταλαιπωρημένα ανθρώπινα κορμιά
που κείτονται γυμνά και ανυπεράσπιστα με γκρίζα σιωπή
πάνω στα πεσμένα ,σάπια φύλλα της υγρής χωμάτινης γης .
Τα θλιμμένα κίτρινα και χλωμά πρόσωπα με τα άλικα χείλη
ξαφνικά απροσδόκητα και απρόσμενα με αβάσταχτη νηνεμία
αλλάζουν όψη με αυτόφωτη παραίνεση πέρα από την καταιγίδα .
Αρχίζουν να λάμπουν οι ανήσυχες και μουντές φυσιογνωμίες.
Απαλλάσσονται χωρίς πετρωμένες και πάγιες καθυστερήσεις
από την βρόχινη επέλαση των βασανιστικών ένοχων τύψεων.
Επίκτητη περιγραφική αναδιάρθρωση
Τα μάτια με τους τονισμένους έντονους χρωματισμούς
ξεχωρίζουν στον λατρευτικό ναό της ανασυγκρότησης.
Λαμπυρίζουν σαν τα αναμμένα κεριά στο επίχρυσο κηροπήγιο
την νύχτα της επίκτητης περιγραφικής αναδιάρθρωσης
του χειροποίητου γήινου ιστού της διφορούμενης αλήθειας .
Σε ορισμένο φωτεινό χωροχρόνο η κοινότυπη αντίληψη
για την ευθύβολη και προχωρημένη ημερήσια ανάκαμψη
στέκεται κοντά στις φοβισμένες δειλές, άπραγες ψυχές
που προσπαθούν να απεμπλακούν με αυθόρμητη προσμονή
από τα ενοχλητικά βαρίδια της υπαρξιακής ζωτικής αγωνίας.
Μετριάζει την απόσταση και ανοίγει με πλήρη ευκολία
διάπλατα την απροσπέλαστη ερμητικά κλειστή πόρτα
για να τρέξουν ασταμάτητα προς τα βάθη της θέλησης
προσδοκώντας ξάστερα να γεμίσουν τις γυμνές ώρες τους.
Μεθυσμένο λεξιλόγιο άυλης ευωδίας
Η ταυτότητα της υπόστασης αναστατώνεται συχνά
από την αρμύρα της θάλασσας, το χρώμα της σελήνης
και την φωτεινή αντανάκλαση του φεγγαριού στην ακρογιαλιά.
Ναρκισσεύεται η ψυχική λαχτάρα στην σμαραγδένια αμμουδιά
από το μεθυσμένο λεξιλόγιο του ασφάλτου φωνητικού στοχασμού.
Ο υψηλός σκοπός της περιπλέκεται με ηδονική παρόρμηση
γίνεται πολύτιμο νόμισμα και άλλοτε κόσμημα πολύ ακριβό.
Απαραίτητη αφορμή για κάθε διαχωρισμό που καρτερά
να απελευθερώσει με μουσική την χρησιμότητα των ρόλων.
Μέσα από τις αυτοτελείς ωδές το κύμα της μοναχικότητας,
της υπέρβασης και της παρέμβασης επιστρέφει απεγνωσμένα
το πέπλο της αγάπης στην πρωταρχική αφετηρία της σιγής.
Επαρκής ασυγκράτητη προσήμανση
Στα αναπόδραστα μέρη του ερωτικού ολοκαυτώματος
της μνημειακής διακύμανσης των ευωδιαστών επιθυμιών
με αγωγιμότητα και επαρκή προσήμανση σκέψεων
οι συρφετοί των νόθων στεναγμών της λαβωμένης καρδιάς
εξαργυρώνουν με την λήθη και την λυτρωτική προσευχή
την αμφισημία των εγγενών αξιών που αντιφεγγίζουν.
Παγιδεύουν εκθαμβωτικά και ασίγαστα πτυχές θλίψης
από το βιωματικό διατοπικό μωσαϊκό που εξοστρακίζει
ενδοιασμούς αναρρίχησης της αθέατης πλευράς
στα μονοπάτια της ατέρμονης οδυνηρής οδύσσειας.
Αρχετυπικό παρόν απεραντοσύνης
Του όλβου η λήκυθος με μύριες διαρρυθμίσεις
αναζητά ανυπότακτα το αρχετυπικό παρόν
στο σκιερό σταυροδρόμι της διακλάδωσης
των ανεξερεύνητων πόλων του εγερτηρίου.
Η στεγανή δυσανάλογη παράξενη επώαση
δεν ναυαγεί ποτέ κοντά στο σιωπηλό ακρωτήρι.
Κυριαρχεί με αφαιρετική φειδωλή λακωνικότητα .
Με λεκτική παθιασμένη δεξιοτεχνία κρυπτογραφεί
απεγνωσμένα αμφίδρομες και ωκεάνιες διαδρομές.
Οι ψευδαισθήσεις που νικήθηκαν πρώτιστα
δεν άφησαν αναπάντητα ,ούτε αδιερεύνητα
τα κυνικά ερωτηματικά της νωχελικής ομίχλης .
Η απάτη της ασύστολης φλογισμένης πλάνης
χαραγμένη αλλά δυσανάγνωστη ερμηνευτικά
έλκει την ιταμή άβυσσο της λιπόψυχης ελπίδας
επιτρέποντας στην σκουριά των ποικίλων αρμόσεων
να αποχρωματίσει την οξείδωση της ανεπάρκειας.
Φθαρμένη θρυμματισμένη βιτρίνα
Στο απύθμενο βάθος των αλγεινών αποκωδικοποιήσεων
τα ανυπότακτα ψήγματα των αφώτιστων μαιάνδρων
κλέβουν κάτι από τα απωθημένα και θρυμματισμένα μύχια
της άγονης εκποίησης των ανισότιμων εκσφενδονίσεων.
Το μετέωρο μετείκασμα του καθολικού περιθωρίου
μέσα απ’ το τζάμι της φθαρμένης γυάλινης βιτρίνας ,
εκθέτει αναπόφευκτα σε κεντημένες λαμπερές εικόνες
το βιαστικό εκλεπτυσμένο ένδυμα των θερμών ελιγμών
του ανθεκτικού ,αδυσώπητου και πανδαμάτορα χρόνου.
Προσπαθεί να φυλακίσει ανέλπιδα τις ιχνηλασίες
με ενάργεια εισπρακτικής υποταγής στην ρηχότητα .
Το βλέμμα και η προσοχή των περιστασιακών ξένων φίλων
προδίδεται και απαλλοτριώνεται στο σκηνικό της αρρυθμίας.
Ομοιόθερμη άλικη διέγερση
Οι γνώριμοι κώδικες στους δαιδαλώδεις δρόμους
της κυτταρικής ομοιόθερμης ερωτικής διέγερσης
αρτιώνουν με αλληγορική αργόσυρτη αλληλουχία
τον λαβύρινθο των συστάσεων του ναρκισσισμού.
Βυθίζουν τις ισοδύναμες ροές των ανταλλαγμάτων
στη διένεξη του ωκεάνιου αδιάχρονου τόξου.
Σε αλίμενα απάνεμα και ανενδοίαστα πελάγη
συνεπαρμένης ονειροπόλας αναδίπλωσης.
Διεκδικώντας την κρύπτη των γυμνών παροχών
στα άδυτα σύνορα του ασίγητου μυστηρίου
υπερφαλαγγίζουν το επίγειο ζωτικό άπαν
από τις άγραφες συνταγές της ψευδαίσθησης.
Βιογραφικό σημείωμα
O λογοτέχνης Λεόντιος Πετμεζάς σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες, Δημόσια Διοίκηση ,θέατρο και Δημοσιογραφία στην Αθήνα.Παρακολούθησε ιστορία τέχνης και ζωγραφική στην Ελλάδα ,στην Ευρώπη και στην Αμερική. Γράφει ποίηση από πολύ μικρή ηλικία και έχει βραβευτεί σε διαγωνισμούς. Για την γραφή του έχουν μιλήσει εγκωμιαστικά σημαντικοί άνθρωποι όπως η Έλλη Αλεξίου, η Διδώ Σωτηρίου και η Λιλή Ζωγράφου. Έχει εκδώσει εκτός των άλλων βιβλίων και των θεατρικών έργων μέχρι σήμερα τις ποιητικές συλλογές «Δεσπόζουσα σκεπτομορφή» (1988) «Ωδές ανθρώπων» (1992), «Κολάζ» (1994),«Διάσταση ζωής» (1996) «Συνειδησιακές ρήσεις» (2008), «Αρχείο Συνείδησης» (2011). Ποιήματά του έχουν δημοσιευθεί σε ανθολογίες. Έχει παρουσιάσει 55 ατομικές και 80 ομαδικές εκθέσεις ανά τον κόσμο. Πίνακές του ανήκουν σε γνωστές συλλογές. Επιμελείται και προλογίζει εκθέσεις και εκδόσεις. Διοργανώνει πολιτιστικά γεγονότα, φεστιβάλ, συνέδρια σε συνεργασία με Δήμους, Περιφέρειες , Πρεσβείες, Μουσεία, Υπουργεία και φορείς Πολιτισμού στην Ελλάδα και σε διεθνές επίπεδο. Συχνά είναι ομιλητής σε πολιτιστικές συναντήσεις. Ασχολείται με την έρευνα, μελέτη και καταγραφή της διαχρονικής τέχνης. Συμμετέχει σε επιτροπές λογοτεχνικών και εικαστικών διαγωνισμών. Έχει μόνιμες συνεργασίες πολλά χρόνια με το Εικαστικό Κέντρο Αθηνών, το ART STUDIO EST, τον εικαστικό Θεσμό ΤΕΧΝΗΣ ΦΛΟΓΑ, την Σύγχρονη Πινακοθήκη VILLA ΡΟΔΟΠΗ , την Eλληνική Ακαδημία Τέχνης και Πολιτισμού. Συνεργάζεται ως κριτικός τέχνης-λογοτεχνίας , δοκιμιογράφος και αναλυτής στα ΜΜΕ .Mεταξύ άλλων στην εφημερίδα ΛΟΓΟΣ , στο περιοδικό ΔΙΕΥΚΑΛΙΩΝ Ο ΘΕΣΣΑΛΟΣ και στο site Polispost.com.Είναι μέλος της ΕΣΠΗΤ και της EFJ.Έχει συμβάλει στην εξέλιξη της πολιτιστικής διπλωματίας και της πολιτισμικής διαχείρισης. Έχει βραβευθεί για την προσφορά του. Είναι επίτιμο μέλος σε πολιτιστικά σωματεία. Έχει βιογραφηθεί.Είναι πρόεδρος του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Ελλάδος ‘’Ο Απελλής ‘’.