Συνέντευξη με έναν "Ταξιδιώτη του ονείρου", τον στιχουργό Γιώργο Κρέπη

Συνέντευξη με έναν "Ταξιδιώτη του ονείρου", τον στιχουργό Γιώργο Κρέπη

Σήμερα έχω τη χαρά να συνομιλώ  με έναν στιχουργό νέο στον χώρο, αλλά με πολύ καλά δείγματα γραφής για όσα θα έρθουν στη συνέχεια ,καθώς είχε την τύχη  να συνεργαστεί  στην πρώτη του δισκογραφική δουλειά με τον ογκόλιθο του λαϊκού τραγουδιού, τον Μάριο Κώστογλου. Ο καλεσμένος μας είναι ο Γιώργος Κρέπης και τον ευχαριστώ θερμά γι' αυτή τη συνομιλία!

-Γιώργο μου πότε άρχισες να εκφράζεσαι με τη στιχουργική;

Ως παιδί και εγώ όπως όλοι μας αλλά και αργότερα όταν οι "συνθήκες" το επέτρεπαν ή το επέβαλλαν..!! είχα γράψει μερικά τετράστιχα τα οποία ως συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις αγνοούνται..!!! Πριν από περίπου 4 χρόνια βιωματικά γεγονότα συνετέλεσαν, θα έλεγα, ώστε να καταγραφούν  σε χαρτί κάποια πράγματα ως εσώψυχη ανάγκη ή πιο σωστά έκφραση.

-Και ποιος μελοποίησε κάτι δικό σου για πρώτη φορά;

Η πρώτη προσπάθεια μελοποίησης έγινε πριν από 2 περίπου χρόνια με την συνδρομή του φίλου και συνεργάτη πλέον Θοδωρή Τζινέλλη. Εκείνη την χρονική στιγμή καταγράφηκε και η, πρώτη ας πούμε, μικρή  συνθετική μου έκφραση. Σαφέστατα οι συνεργάτες μου Κώστας Νικολόπουλος και Θοδωρής Τζινέλλης στο έργο μας ΤΑΞΙΔΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ.. ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΝΝΕΦΟ που παρουσιάστηκε πρόσφατα έχουν μεγαλύτερη εμπειρία και μουσικές παραστάσεις.

-Είσαι από τα άτομα που ταλανίστηκε χρόνια και χρόνια για να μπει  στη δισκογραφία ή μια ωραία παρέα φίλων αβίαστα έγραψε κάποια πράγματα που κάποια στιγμή κυκλοφόρησαν;

Όταν έχεις την τιμή και χαρά να συμπορεύεσαι με ανθρώπους και καλλιτέχνες όπως ο κύριος Μάριος Κωστογλου δεν χρειάζεται να σκεφτείς πολύ ώστε να αναλάβεις όλη την ευθύνη του εγχειρήματος. Φυσικά πλαισιώθηκα από εξαιρετικούς συνθέτες, ενορχηστρωτές, μουσικούς, τεχνικούς και την πολύ καλή δισκογραφική εταιρία Μουσικός Καθρέφτης.

-Σ’ έχουμε δει να συνεργάζεσαι με λαϊκούς μουσικούς. Το λαϊκό τραγούδι είναι το μοναδικό δημιουργικό μονοπάτι που σ’ ενδιαφέρει ή έχεις γράψει και πράγματα που θα μπορούσαν να χωρέσουν σε άλλα  είδη μουσικής;

Η μουσική δεν έχει ορίζοντες και σύνορα. Πιστεύω, ως αθεράπευτα ρομαντικός, ότι όλοι οι άνθρωποι του χώρου είναι εν δυνάμει συνεργάτες, αρκεί ο καθένας να καταθέσει την Αλήθεια του, είτε στιχουργός, είτε συνθέτης, είτε ερμηνευτής.

-Το λαϊκό τραγούδι ξεκίνησε σαν τραγούδι του περιθωρίου, μετά έγινε το τραγούδι που απευθυνόταν στα χαμηλά οικονομικά στρώματα. Το 2019 σε ποιους πιστεύεις πως απευθύνεται;

Εδώ Αγγελική η ετυμολογία της λέξης «λαϊκό» δίνει από μόνη της την κατεύθυνση της μουσικής σαν στοιχείο Πολιτισμού. Η  παντοιοτρόπως και ποικιλοτρόπως ταλαιπωρημένη  λέξη «λαός»  είναι ο μοναδικός αποδέκτης κάθε δημιουργίας.Το τραγούδι εν τη γενέσει του είναι στοιχείο που πρέπει να ενώνει ανεξαρτήτου εθνικότητας, γλώσσας και πολύ περισσότερο να συντελεί στην αποδόμηση της κοινωνικής πυραμίδας που υφίσταται ή άλλως έχει επιβληθεί. Δεν είναι εύκολη η διαχείριση όλου αυτού που αναφέρω αλλά ίσως είναι ο μοναδικός λόγος κατ ' εμέ στο να εντάξει κάποιος τον εαυτό του στην «υπηρεσία» αυτού του σκοπού. Εξάλλου ιστορικά αποδεδειγμένο ότι η δυναμική της μουσικής και του τραγουδιού έχει συντελέσει στην εξέλιξη της κοινωνίας γενικότερα. Όσο η ανάγκη του ανθρώπου για έναν καλύτερο κόσμο δεν σταματά το σωτήριον έτος , απλά καταγράφεται.

-Πώς γράφετε με τους συνεργάτες σου; Ξεκινάτε από τη μουσική, από τον στίχο, παίζετε μαζί και συνδημιουργείτε;

Αν θεωρήσουμε ότι «εν αρχή ην ο λόγος» πιστεύω  ο στίχος δίνει την κατεύθυνση του δημιουργήματος, φυσικά με την ελεύθερη έκφραση του συνθέτη έως  την απόδοση του ερμηνευτή στο κοινό. Σε αυτό το σημείο παρατηρεί κανείς μια, τρόπω τινά, αντιστροφή της δημιουργίας σε επίπεδο «αναγνώρισης» που φυσικά απαλείφεται με ένα χαμόγελο……έτσι εργαστήκαμε εμείς αρμονικά και το αποτέλεσμα στην δική σας κρίση!!!!!

-Πρώτη δισκογραφική παρουσία μ’ έναν μύθο του λαϊκού τραγουδιού και πάντα μάχιμο τραγουδιστή ,τον Μάριο Κώστογλου. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία  και πώς ήταν η εμπειρία αυτής της συνάντησης για σένα;

Η γνωριμία μου με τον  κύριο Μάριο Κώστογλου αποτελεί από μόνο του ένα πολύ  σημαντικό γεγονός στην ζωή μου διότι είναι  ένας θαυμάσιος άνθρωπος και τρέφουμε τα ίδια αισθήματα αγάπης. Τι πιο σημαντικό από αυτό;;;Η παρουσία του στο έργο μας  είναι υπέρτατη τιμή και περισσότερο για μένα που όπως ορθά λες είναι η πρώτη. Πριν από 2 περίπου χρόνια ως απλός θαυμαστής του, βρήκα το θάρρος και απορώ ακόμα πως, να του δώσω την μικρή μου στιχουργική συλλογή. Την διάβασε, ξεχώρισε το «Ωδή στην μάννα» και από εκείνο το σημείο το όνειρο και το ταξίδι ξεκίνησε ζώντας μια εμπειρία μοναδική και συνάμα συγκλονιστική. Να εκφράσω και από εδώ την αγάπη και την ευγνωμοσύνη μου στο πρόσωπό του… 

-Η  θεματολογία σου στα πέντε αυτά τραγούδια έχει κάτι από τη γνησιότητα και την αθωότητα του παρελθόντος.  Ρομαντική  αγάπη, ένα τραγούδι αφιερωμένο στη μάνα, μοναχικά ταξίδια  και όνειρα. Τι από τη θεματολογία των σημερινών τραγουδιών δεν σ’ εκφράζει;

Γενικά δεν με εκφράζει ή με εξοργίζει θα έλεγα, η από όπου και αν προέρχεται, χυδαία γλώσσα, τα υπονοούμενα και κυρίως η έλλειψη αλήθειας, φυσικό επόμενο των παραπάνω.Είναι μια, σκόπιμη ίσως, προσπάθεια ευτελισμού στον βωμό του κέρδους και της εφήμερης δημοσιότητας ενός αγαθού.

 -Στο καταπληκτικό τραγούδι του δίσκου «Σ’ ένα σύννεφο» λες «Σ’ ένα σύννεφο θ’ ανέβω και τον κόσμο θα γυρίσω, θα τραβήξω χαλινάρι όταν θα σε συναντήσω». Τι υπέροχη εικόνα! Πιστεύεις πως οι άνθρωποι σήμερα αναζητούν τον μεγάλο έρωτα ή συμβιβάζονται με κάτι μέτριο που δεν καλύπτει τις συναισθηματικές τους ανάγκες;

Ευχαριστώ καταρχήν για τα λόγια σου. Όλοι οι άνθρωποι θέλουν να ζήσουν το όνειρο, είναι μια εσώψυχη ανάγκη. Να κλείσουν τα μάτια και να ζήσουν όχι το γκρίζο όνειρο του ύπνου μας αλλά αυτό που θα χρωματίσουν με ό,τι βγαίνει από την ψυχή τους. Εδώ μου επιτρέπεις να ανασύρω από το συρτάρι μου κάτι που έχω γράψει. Ίσως  να  απαντά στο ερώτημά σου και να είναι  αυτό που  μας οδηγεί στο… Σύννεφο.
«Μην με ρωτάς αν περνάω καλά
το απεχθάνομαι
να με ρωτάς αν νιώθω καλά
πως αισθάνομαι….»

 -Οι στιβαρές λαϊκές μελωδίες του Κώστα Νικολόπουλου και του Θοδωρή Τζινέλλη και η ερμηνευτική ευαισθησία του Μάριου Κώστογλου  ήταν τα καλύτερα ντύματα των στίχων σου. Με ποιους άλλους ερμηνευτές  και συνθέτες ονειρεύεσαι να συνεργαστείς στο μέλλον;

Οι δρόμοι των ανθρώπων που εμφορούνται από τις ίδιες αξίες, οράματα και πίστη  στα ιδανικά της αγάπης , της αλήθειας και της αξιοπρέπειας κάποτε συναντώνται. Οπότε……

Έχουμε δει και κάποια τραγούδια σου ακυκλοφόρητα  στο διαδίκτυο. Σου αρέσει αυτός ο τρόπος επικοινωνίας ή το θεωρείς εύκολη λύση σήμερα που όλα σχεδόν τα τραγούδια κυκλοφορούν με έξοδα των δημιουργών και των τραγουδιστών; 

Υπάρχουν στο κανάλι μας στο διαδίκτυο τραγούδια που έχουμε δημιουργήσει με τον Θοδωρή Τζινέλλη με αγάπη και μεράκι στα οποία μας πλαισιώνουν πολλοί και αξιόλογοι ερμηνευτές..Ελπίζω κάποια στιγμή να πάρουν και αυτά τον δρόμο της δισκογραφίας αφού μέχρι τώρα η αξιολόγησή τους από τους φίλους μας έχει θετικό πρόσημο.Το διαδίκτυο δίνει πολύ μεγάλες δυνατότητες σε επίπεδο προβολής αρκεί να επιδιώκει κανείς, όπως προείπα, την αξιολόγηση και να μην το βλέπει σαν μια δεξαμενή όπου θα πετάξει δολώματα ή να πουλήσει εμπόρευμα…

 -Γιώργο μου σ’ευχαριστώ γι’αυτή τη συζήτηση!

 Η χαρά δική μου Αγγελική. Να είσαι πάντα καλά!

 



 

Έννεπε Μούσα

Έννεπε Μούσα!
Για τους εραστές της ποίησης και της στιχουργικής!
Για προβολή γνωστών κι άγνωστων δημιουργών!
Για επικοινωνία μέσα από έργα αγαπημένα!
Έννεπε Μούσα!
Με όχημα την πένα, το ταξίδι, τ’ όνειρο!!!

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου ΕΝΝΕΠΕ ΜΟΥΣΑ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια της διαχειρίστριας.

Βρείτε το βιβλίο:
https://www.ianos.gr/
https://www.protoporia.gr