Σήμερα στη στήλη "Να σε γνωρίσω καλύτερα" έχω προσκαλέσει τον Μαρίνο Ι. Γεωργιόπουλο. Ο καλεσμένος μου έχει συμμετάσχει με έργα του σε διάφορες ανθολογίες. Τον Δεκέμβριο του 2022 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις 24 γράμματα το μυθιστόρημά του "Το κτήνος του Λονδίνου". Πρόκειται για ένα αστυνομικό μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στη βικτωριανή εποχή. Για τα μέχρι αυτή τη στιγμή βήματά του στη δημιουργική γραφή και το πρόσφατα εκδομένο πόνημά του μας μίλησε ο συγγραφέας Μαρίνος Ι. Γεωργιόπουλος. Ας τον ακούσουμε!
Συνέντευξη: Αγγελική Καραπάνου
- Κύριε Γεωργιόπουλε, καλώς ήρθατε στο Έννεπε Μούσα. To πρώτο πράγμα που θα ήθελα να μάθω για σας είναι πότε αρχίσατε να γράφετε.
Οι πρώτες απόπειρες έγιναν στην ηλικία των 19. Αλλά συστηματικά ασχολούμαι με το γράψιμο από τα 30 μου.
- Ποιοι συγγραφείς αισθάνεσθε πως σας συγκλόνισαν;
Είναι πολύ δύσκολο να διαλέξεις. Αλλά επειδή χρησιμοποιήσετε το ρήμα “συγκλόνισαν” μοιραία θα πάω στους κλασικούς. Όργουελ, Ντοστογιέφσκι, Καζαντζάκης.
- Τι σας αρέσει να διαβάζετε τα τελευταία χρόνια;
Διαβάζω αρκετά αστυνομική λογοτεχνία ελληνική και ξενόγλωσση. Το αγαπημένο μου είδος παραμένει όμως η φαντασία.
- Έχετε αναρωτηθεί γιατί γράφετε;
Γράφω για τον ίδιο λόγο που διαβάζω. Είναι ο καλύτερος, για μένα, τρόπος απόδρασης από την καθημερινότητα.
- Παρακολουθήσατε ποτέ μαθήματα δημιουργικής γραφής; Πιστεύετε στη συνδρομή τους στην εξέλιξη ενός συγγραφέα;
Ναι, παρακολούθησα. Φυσικά και πιστεύω στη συνδρομή τους. Σε βοηθούν να δομήσεις τις ιδέες σου και να αντιμετωπίσεις με θάρρος το δύσκολο εγχείρημα του να γράψεις ένα ολοκληρωμένο μυθιστόρημα. Ειδικά αν είσαι πρωτοεμφανιζόμενος.
- Τον Δεκέμβριο του 2022 κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις 24 γράμματα το μυθιστόρημά σας «Το κτήνος του Λονδίνου». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πότε ολοκληρώσατε τη συγγραφή του;
Αν με βοηθάει η μνήμη μου, τι βιβλίο πρέπει να ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2021 και ο χρόνος που χρειάστηκα, καθώς όπως αντιλαμβάνεστε η γραφή δεν είναι το επάγγελμά μου, ήταν πάνω από 5 χρόνια.
- Πείτε μας λίγα πράγματα για την υπόθεση.
Η πλοκή περιστρέφεται γύρω από την προσπάθεια ενός νεαρού επιθεωρητή της Σκότλαντ Γιάρντ, του Ίθαν Χαρτ, να σταματήσει μία σειρά από δολοφονίες παιδιών στο Βικτωριανό Λονδίνο. Παρακολουθούμε τόσο την πορεία του πρωταγωνιστή, όσο και αυτή του δολοφόνου, Βίνσεντ Μπόουνς, εστιάζοντας στα ψυχολογικά προφίλ και των δύο, μέχρι να οδηγηθούμε στην αναπόφευκτη σύγκρουση.
- Θα μοιραστείτε μαζί μας ένα απόσπασμα;
«Δεκαεννέα χρόνια. Για δεκαεννέα ολόκληρα χρόνια είχε κλειδωμένο το θηρίο στο πιο σκοτεινό κελί του μυαλού του. Για χάρη της. Και το θηρίο δεν περίμενε ήσυχα. Δεν περίμενε υπομονετικά. Όχι Χρυσούλι μου! Όχι Καλό μου… Ούρλιαζε και άφριζε και έξυνε τους τοίχους με τα νύχια, μέχρι τα νύχια του να σπάσουν. Και ύστερα θώπευε την παγωμένη πέτρα με ακροδάχτυλα που αιμορραγούσαν, κλαψουρίζοντας. Για δεκαεννέα ολόκληρα χρόνια είχε κλειδώσει το θηρίο. Για χάρη της… Απόψε θα το άφηνε ελεύθερο»
- Σας δυσκόλεψε κάτι στη συγγραφή του;
Η ιστορική έρευνα. Ήταν λεπτομερής και επίμονη. Όταν θέλεις να προσφέρεις στους αναγνώστες την εμπειρία ενός μυθιστορήματος εποχής απαγορεύεται να κάνεις εκπτώσεις. Πρέπει να βλέπουν, να ακούν και να μυρίζουν το Βικτωριανό Λονδίνο, σαν να βρίσκονταν εκεί.
-Το μυθιστόρημά σας εντάσσεται στον ευρύτερο χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας, που πάντα προσέλκυε ιδιαίτερα το αναγνωστικό κοινό. Γιατί συμβαίνει αυτό κατά τη γνώμη σας; Τι παίρνουν οι αναγνώστες απ’ αυτό το είδος;
Το αστυνομικό μυθιστόρημα καταπιάνεται με τα πιο σκοτεινά ένστικτα του ανθρώπου και τα αντιπαραθέτει με έναν προστάτη. Στην ουσία τους διηγούνται (όπως και τα περισσότερα λογοτεχνικά είδη) την πιο παλιά ιστορία που υπάρχει. Τη μάχη ανάμεσα στο καλό και στο κακό. Η σύγχρονη αστυνομική λογοτεχνία όμως, πάει ακόμα πιο βαθιά. Γκριζάρει την απόσταση ανάμεσα στο μαύρο και το λευκό. Δημιουργεί χαρακτήρες ζωντανούς με πάθη, αδυναμίες, ελαττώματα και αρετές και αποτελεί έναν τέλειο καμβά για να ζωγραφίσεις πάνω του όλες τις πτυχές της ανθρώπινης φύσης.
- Τι γνωρίσματα πρέπει να έχει ένα αστυνομικό μυθιστόρημα για να σας κεντρίσει το ενδιαφέρον;
Να ξεφεύγει από τα στερεότυπα. Να εστιάζει στην ψυχολογία των χαρακτήρων. Και το βασικότερο… Η πλοκή του να απορρέει από τη συνέπεια των χαρακτήρων του και όχι οι χαρακτήρες να ακολουθούν αναίτια την πλοκή.
- Ποιο θα είναι το επόμενο συγγραφικό σας βήμα; Ετοιμάζετε κάτι καινούργιο;
Κατά καιρούς συμμετέχω σε διάφορες ανθολογίες διηγημάτων. Έχω κάμποσες ιδέες για το επόμενό μου μυθιστόρημα, αλλά προς το παρόν θα τις κρατήσω για έκπληξη.
Σας ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σας στο ΕΝΝΕΠΕ ΜΟΥΣΑ.
Βρείτε το μυθιστόρημα του Μαρίνου Ι. Γεωργιόπουλου " Το κτήνος του Λονδίνου " στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://24grammata.com