14 Μαρτίου, Παγκόσμια ημέρα της μαθηματικής σταθεράς π. Θα δούμε ένα βαθιά ανθρώπινο ποίημα,εμπνευσμένο από αριθμούς, γι'αυτά που εμπεριέχει ο κόσμος του παιδιού κι όσα του στερούν οι μεγάλοι..."Οι εκατό γλώσσες των παιδιών" του Ιταλού παιδαγωγού Λόρις Μαλαγκούτσι, ιδρυτή της προσέγγισης Reggio!
Οι εκατό γλώσσες των παιδιών- ΛΟΡΙΣ ΜΑΛΑΓΚΟΥΤΣΙ
Το παιδί αποτελείται από εκατό.
Το παιδί έχει εκατό γλώσσες,
εκατό χέρια,
εκατό σκέψεις,
εκατό τρόπους σκέψης,
παιχνιδιού, ομιλίας.
Εκατό, πάντα εκατό
τρόπους να ακούει,
Να θαυμάζει, να αγαπά,
εκατό χαρές
να τραγουδά και να καταλαβαίνει,
εκατό κόσμους να ανακαλύπτει,
εκατό κόσμους να ονειρεύεται.
Το παιδί έχει εκατό γλώσσες
(και εκατό, εκατό, εκατό ακόμα)
αλλά του στερούν τις ενενήντα εννιά
το σχολείο και ο πολιτισμός
διαχωρίζουν το κεφάλι από το σώμα.
Λένε στο παιδί
να σκέφτεται χωρίς χέρια,
να τα καταφέρει χωρίς το κεφάλι,
να ακούει και να μη μιλάει,
να κατανοεί χωρίς να χαίρεται,
να αγαπάει και να θαυμάζει
μόνο το Πάσχα και τα Χριστούγεννα.
Λένε στο παιδί
να ανακαλύψει τον κόσμο που ήδη υπάρχει
και από τις εκατό του κλέβουν ενενήντα εννέα.
Λένε στο παιδί
ότι η εργασία και το παιχνίδι,
η πραγματικότητα και η φαντασίωση,
η επιστήμη και η φαντασία,
ο ουρανός και η γη,
η λογική και το όνειρο,
είναι πράγματα που δεν πάνε μαζί.
Και έτσι, λένε στο παιδί
ότι οι εκατό (γλώσσες) δεν υπάρχουν.
Τα παιδιά λένε:
Αποκλείεται. Οι εκατό υπάρχουν!
Πηγές: http://reggiothessaloniki.gr
& https://el.wikipedia.org