Δώδεκα χαϊκού-ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΝΤΟΒΑΣ

Δώδεκα χαϊκού-ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΝΤΟΒΑΣ

Μίσχοι λουλουδιών,~στ’ άστρα αντιμιλάνε.~Φως μοναχικό....Θα γνωρίσουμε δώδεκα χαϊκού του ποιητή Μιλτιάδη Ντόβα!

Δώδεκα χαϊκού

Λύπης το σπαθί,
μιας ομίχλης άπληστης.
Πούλουδα της γης.

Φέγγος ομιλεί,
γήινα μυθεύματα.
Μιας βελανιδιάς.

Πέτρινο δεντρί,
όψιμος διθύραμβος.
Μιας πλανεύτρας γης.

Άπειρου στοιχειού,
αλυκές ονείρατα.
Χορικού Ψυχή.

Πένθιμες φωτιές,
είναι οι επεξηγήσεις.
Χρόνου ανακοπή.

Λύτρωσης κρασί,
λούλουδα τ’ ονείρου.
Πούλουδα του Νου.

Σιωπή μιλά,
μ’ ήλιους θυμωμένους.
Όψη Μέδουσας.

Δάκρυ μου, το Φως,
σπήλαιο είν’ συγγνώμης.
Το Αληθινό.

Των Κραυγών Ψυχή,
τα όνειρα που κλαίνε.
Κι άπονα γελούν.

Μίσχοι λουλουδιών,
στ’ άστρα αντιμιλάνε.
Φως μοναχικό.

Άκαιρο φιλί,
ώριμης νεότητας.
Ψεύτρα θημωνιά.

Κέρινο στοιχειό,
Άστρο π’ ολιγώρησε.
Λύτρα αναπνοής.

Βιογραφικό σημείωμα

Ο Μιλτιάδης Ντόβας γεννήθηκε στα Γιάννενα το 1972. Σπούδασε Φιλοσοφία και Παιδαγωγική είναι δε, Διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Είναι απόφοιτος του Προγράμματος Εξειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό της ΑΣΠΑΙΤΕ. Εργάζεται ως Εκπαιδευτικός Ε.Α.Ε. Συνέγραψε πέραν της διδακτορικής του, διατριβής η οποία τιτλοφορείται «Ο Νέος Ανθρωπισμός στο έργο του Γιάννη Ιμβριώτη-Αξιολογικό σύστημα και φιλοσοφική προβληματική», και η οποία βραβεύτηκε ήδη τρις (α)Τιμητικό Βραβείο από τη Διεθνή Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών Δ.Ε.Ε.Λ, (β)Βραβείο Φιλοσοφικού Έργου στα πλαίσια των «Βραβείων Αριστείας Συγγραφικού Έργου 2016» που διεξήγαγε η International Art Academy και η International Art Society, γ)ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΙΟ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ από το ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ (ΣΙΚΕΛΙΑΝΑ 2017)), φιλοσοφικά και ιστορικά δοκίμια, παραμύθια, τέσσερις χιλιάδες πεντακόσια ποιήματα, εννέα χιλιάδες χαϊκού και τρίστιχα και δύο έπη. Δημοσίευσε οκτώ Ποιητικές Συλλογές, οι οποίες τιτλοφορούνται: Ανδρομέδα Ένα, (2005), Δωδώνη, Κραυγές, (2006), Πανελλήνια Ένωση Συνεργασίας Νέων Λογοτεχνών, Ανδρομέδα Δύο, (2007), Δωδώνη, Θυμιές, (2012), Ωρίωνας, Αιχμαλωσιά, (2013), Ωρίωνας, Εκ Βαθέων Ψίθυροι, (2014), Ωρίωνας, Ανατολή, (2015), Ωρίωνας, Αψίδα, (2018), Ωρίωνας. Συμμετείχε σε πλειάδα Ανθολογιών –περί τις πεντακόσιες και πλέον-. Επίσης πρόσφατα εκδόθηκε και κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Verde Publications (Πράσινες Εκδόσεις Πανεπιστημίου Αιγαίου με τη συνεργασία των Εκδόσεων ΗΔΥΕΠΕΙΑ), τόσο η βραβευμένη Ποιητική Συλλογή του Μιλτιάδη Ντόβα «Το Φως των Ποιητών», ενώ από τις ίδιες εκδόσεις κυκλοφορεί ήδη η Κοινή με την κυρία Ευθαλία Θεοδωρίδη Επιστημονική Μελέτη του «Η Ενεργητική Ακρόαση και η Ενσυναίσθηση στη συμβουλευτική διαδικασία». Μία μελέτη, η οποία Βραβεύτηκε και με το «Βραβείο Επιστημονικής Μελέτης 2020» στα πλαίσια των «Βραβείων Αριστείας Συγγραφικού Έργου 2020», Διαγωνισμού-Θεσμού που διεξάγουν σε Ετήσια βάση η “International Art Academy” και η “International Art Society”. Ποιήματά του, δημοσιεύτηκαν σε Λογοτεχνικά Περιοδικά. Το 2015 μετείχε με τη Συλλογή του, Ψίθυροι στα Οδοφράγματα, της Δίγλωσσης (Ιταλικά-Ελληνικά) Ποιητικής Τριλογίας Ο Χρόνος της Ελπίδας, εκδόσεις Universum. Ποίησή του μεταφράστηκε στα Ιταλικά, τα Αραβικά και τα Αγγλικά. Έτυχε πολλών βραβεύσεων -περί τις εξακόσιες-. Είναι Τακτικό Μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών, Ε.Ε.Λ, της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Λογοτεχνίας, της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών, της Διεθνούς Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, Δ.Ε.Ε.Λ, της οποίας και τυγχάνει Εκπρόσωπος για την Περιοχή της Ηπείρου, της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών, Π.Ε.Λ, της Αμφικτυονίας Ελληνισμού, της οποίας και τυγχάνει Εκπρόσωπος για την Περιοχή των Ιωαννίνων, της Ένωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδος, Ε.Λ.Β.Ε, του Ε.Π.Ο.Κ, του Ομίλου UNESCO Τεχνών Λόγου και Επιστημών Ελλάδος του Π.Ε.Σ.Ε.Α, της Ε.Ε.Π.Ε.Κ, -η οποία του έχει απονείμει και τον τίτλο του Διακεκριμένου Μέλους, της HCCMA και πολλών άλλων Λογοτεχνικών και Επιστημονικών Ενώσεων και Οργανισμών. Διετέλεσε δε, αλλά και μετέχει ως Μέλος Κριτικών Επιτροπών σε Λογοτεχνικούς Διαγωνισμούς, Κριτής και Εισηγητής σε Επιστημονικά Συνέδρια, είναι δε, Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Περάματος «ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ», μέσω του οποίου και ευελπιστεί να συμβάλλει στην άνοδο του πολιτιστικού και μορφωτικού επίπεδου του λαού της Περιοχής.