"Τοπίο άγριας ομορφιάς!"-Συνέντευξη με το ροκ γκρουπ Kaldera

"Τοπίο άγριας ομορφιάς!"-Συνέντευξη με το ροκ γκρουπ Kaldera

Σήμερα έχω τη χαρά ν' ανταλλάσσω απόψεις κι εμπειρίες με  τα μέλη μιας ...υπέροχης  μουσικής "έκπληξης".Μιας ηφαιστειακής έκρηξης που αφήνει στο διάβα της όμορφους ποιητικούς στίχους, ευρηματικές μελωδίες ,πλούσιες ενορχηστρώσεις, δυναμικές ερμηνείες κι έναν πρόσφατο δίσκο τον οποίο ακούς και ξανακούς ανακαλύπτοντας συνεχώς νέα στοιχεία! Είναι τα μέλη του ροκ γκρουπ KALDERA από τη Θεσσαλονίκη και τους ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη αυτή!

-Πώς γεννήθηκε το όνομα KALDERA; Τι νοηματοδοτεί;

Μετά από πολλές προτάσεις που έπεσαν στο τραπέζι, διαλέξαμε τη συγκεκριμένη λέξη, καθώς περικλείει αρκετά από αυτά που θέλουμε να εκφράσουμε με τη μουσική μας. Kaldera είναι το τοπίο άγριας ομορφιάς που αφήνει πίσω του η έκρηξη ενός ηφαιστείου. Και σε μια Kaldera καραδοκεί συνήθως ο κίνδυνος για μία νέα έκρηξη. Στον χώρο του ελληνόφωνου ροκ, η «έκρηξη» συνέβηκε αρκετά χρόνια πριν, και νομίζουμε ότι είναι καιρός για μια καινούργια.

-Η πόλη σας έχει παράδοση στα επιτυχημένα ροκ συγκροτήματα. Τρύπες, Ξύλινα Σπαθιά και τόσοι άλλοι. Υπάρχει κάποιο γκρουπ που ανδρώθηκε στην πόλη σας που σας εκφράζει ιδιαίτερα;

Και οι δύο μπάντες που αναφέρατε μαζί με άλλους καλλιτέχνες της πόλης μας είναι αναπόφευκτα βασική επιρροή μας, καθώς τα μέλη μας ενηλικιώθηκαν την δεκαετία του '90 ή λίγο αργότερα και κυριολεκτικά μεγάλωσαν με τα τραγούδια τους. Κάθε μέλος έχει τις δικές του προτιμήσεις, οπότε είναι δύσκολο να ξεχωρίσουμε ένα όνομα.

-Φαντάζομαι πως το να  είστε μέλη μιας κοινής προσπάθειας προϋποθέτει μια βαθιά σχέση. Προηγήθηκε η φιλία της συνεργασίας των βασικών μελών του  γκρουπ, ή  κάποιοι μουσικοί ενώθηκαν να φτιάξουν ένα συγκρότημα και μετά προέκυψε η φιλία;

Καταρχήν όλοι έχουμε κοινό τόπο καταγωγής και μεγαλώσαμε στο ίδιο χωριό. Επίσης, ο Γιάννης και ο Βασίλης είναι φίλοι και συνοδοιπόροι στη μουσική εδώ και 25 χρόνια, καθώς παίζανε μαζί σε διάφορα σχήματα  από τα μέσα της δεκαετίας του '90. Τέλος, ο Βασίλης, ο Μάρκος και ο Αλέξανδρος είναι ξαδέρφια και γνωρίζονται από παιδιά. Οπότε, όπως καταλαβαίνετε οι σχέσεις μεταξύ μας είναι πολύ ισχυρές.

-Τα τραγούδια σας συνήθως τα γράφετε ως ομάδα, μέσα από πειραματισμούς και ζυμώσεις ή κάποιο μέλος φέρνει  ένα τραγούδι που έγραψε κι έπειτα συζητάτε για το πώς θα παρουσιαστεί αυτό ολοκληρωμένα;

Γράφουμε με όλους τους τρόπους. Κάποιες φορές, ένα τραγούδι ξεκινάει από ένα τζαμάρισμα που σταδιακά παίρνει μορφή και εξελίσσεται σε ολοκληρωμένο τραγούδι. Άλλες φορές, ένα μέλος φέρνει ένα τραγούδι έχοντας μια ιδέα για το πως θέλει να είναι και έτσι ξεκινάει μια δημιουργική διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει μέρες ή και μήνες μέχρι που το τραγούδι να πάρει την τελική του μορφή, η οποία μπορεί να είναι αρκετά διαφορετική από αυτό που είχε στο μυαλό του ο συνθέτης. Σε κάθε περίπτωση, τα τραγούδια μας είναι αποτέλεσμα ομαδικής προσπάθειας, όπου κάθε μέλος αφήνει το στίγμα του.

-Η σταθερή συνεργασία τόσων καλλιτεχνών με ποικίλα γούστα και διαφορετικούς χαρακτήρες  είναι εκ των πραγμάτων δύσκολη. Εσείς όμως είστε ένα συγκρότημα με μακρόχρονη πορεία. Πώς  βρίσκετε  τη χρυσή τομή;

Είμαστε 4 άτομα με διαφορετικές απόψεις, αντιλήψεις ,βιώματα και επιρροές. Το να υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ μας είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό και υγιές. Προσπαθούμε πάντα να λειτουργούμε δημοκρατικά, αλλά σίγουρα δε λείπουν οι εντάσεις. Όμως, όπως αναφέραμε παραπάνω, μας συνδέουν ισχυροί δεσμοί φιλίας και αίματος και αυτό λειτουργεί καταλυτικά, καθώς η προτεραιότητα όλων είναι να διατηρηθεί η σχέση μας και να βρεθεί μια λύση που να μας ικανοποιεί όλους.

-Τα τραγούδια σας είναι συνήθως βιωματικά ή κομμάτια  που βασίζονται σε μια δυνατή έμπνευση;

Είναι ένας συνδυασμός και των δύο. Όλοι έχουν βιώματα και σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι που έχουν πολλά περισσότερα από εμάς. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι, πρώτον, η επιθυμία ή η ανάγκη να εκφράσεις και να παρουσιάσεις τις εμπειρίες σου και δεύτερον, λίγη έμπνευση, που θα μετουσιώσει αυτά τα συναισθήματα σε κάτι ωραίο. Υπάρχουν τραγούδια που όταν τα γράφαμε, μας έβγαιναν αβίαστα λες και κάποιος μας τα σιγοψιθύριζε κρυφά στο αυτί. Αυτό λέγεται έμπνευση και όταν έρχεται όλα είναι πολύ πιο εύκολα.

- Από τα πολύ ισχυρά στοιχεία του γκρουπ είναι οι πλούσιες κι ευφάνταστες ενορχηστρώσεις. Έχετε δοκιμάσει να παίξετε τα τραγούδια σας σε πιο λιτή μορφή;

Τα τραγούδια μας, αρχικά, γράφτηκαν και ενορχηστρώθηκαν για να παίζονται από εμάς τους τέσσερις και έτσι τα παίζαμε στις πρόβες και στα live. Όταν όμως ήρθε η ώρα να τα ηχογραφήσουμε, θέλαμε το αποτέλεσμα να είναι πιο πλούσιο και είχαμε μάλιστα και κάποιες ιδέες για το πως να εμπλουτίσουμε τα τραγούδια. Σε αυτό το σημείο, ο παραγωγός μας, ο Κώστας Βρετός, έπαιξε σημαντικό ρόλο. Με τις απίστευτες ικανότητες και γνώσεις που διαθέτει, πήρε αυτές τις ιδέες, τις πήγε ένα βήμα παραπέρα και έτσι φτάσαμε στο πλούσιο αποτέλεσμα που ακούγεται στο πρόσφατο άλμπουμ.

 - Άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η θεατρικότητα της ερμηνείας κι ακόμη τα τραγούδια-ρόλοι που ένα κοινωνικό θέμα αποδίδεται σε πρώτο πρόσωπο . π.χ. «Είμαι ο καιροσκόπος».  Συνειδητά μέσα από τα τραγούδια σας φλερτάρετε με τη θεατρική τέχνη; Θα θέλατε να κάνετε και κάτι παραπάνω στο θέατρο;

Η ενασχόληση με το θέατρο είναι κάτι που, ομολογουμένως, δεν έχουμε σκεφτεί, αν και σίγουρα δεν αποκλείουμε. Τα τραγούδια-ρόλοι είναι δημιούργημα του στιχουργού μας Χρήστου Μαρνασίδη ο οποίος έχει γράψει τους στίχους σε έξι από τα δέκα τραγούδια του άλμπουμ μας και αποτελεί άτυπα το πέμπτο μέλος της μπάντας. Ο ρόλος του τραγουδιστή μας ήταν να ερμηνεύσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους στίχους του Χρήστου και η θεατρικότητα ήταν το βασικό συστατικό που χρησιμοποίησε για να το πετύχει.

- Στα κοινωνικά σας τραγούδια όπως «Ο ενεργός πολίτης», «Καιροσκόπος» κ.λ.π. συχνά εργαλείο είναι ο σαρκασμός ή ο αυτασαρκασμός. Τι από τη σημερινή κοινωνία αισθάνεστε πιο πολύ την ανάγκη να σαρκάσετε;

Δυστυχώς, η σημερινή ελληνική αλλά και η παγκόσμια πραγματικότητα είναι γεμάτες από πράγματα που «σηκώνουν» σαρκασμό. Η απελπιστική πολιτική κατάσταση, οι κοινωνικές ανισότητες, η κραυγαλέα αναξιοκρατία, η ανεκδιήγητη νοοτροπία του μέσου Έλληνα, ο απροκάλυπτος πλέον ρατσισμός και η ανικανότητα των πολιτικών ηγετών παγκοσμίως να διαχειριστούν την κατάσταση είναι μερικά από τα ζητήματα που μας απασχολούν και ενδεχομένως να αποτελέσουν θέματα σε μελλοντικά τραγούδια μας.

- Στα ερωτικά «Εγκατάλειψη» , «Ξέχνα με», «Μαύρες ανταύγειες κ.ά σκιαγραφείτε σκοτεινούς έρωτες με ανάμικτα συναισθήματα, που αγγίζουν το απόλυτο. Είναι θέμα εμπειριών ή το παιχνίδι με το «μαύρο και το κόκκινο» είναι πιο ενδιαφέρον δημιουργικά κι ερμηνευτικά;

Είναι αλήθεια ότι οι σκοτεινοί, προβληματικοί και ανεκπλήρωτοι έρωτες δημιουργούν πολύ έντονα συναισθήματα και πληγές που χαράσσονται στη μνήμη και μπορούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης ακόμα και μετά από πολύ καιρό. Αυτός ίσως είναι ο λόγος που τα περισσότερα ερωτικά τραγούδια είναι μελαγχολικά. Παρ' όλα αυτά, έχουμε και τραγούδια που περιγράφουν τη φωτεινή πλευρά του έρωτα, όπως το «Στην Ηχώ Της Μουσικής», το «Αγάπη Φωτιά» και μερικά ακόμα που δεν έχουν ηχογραφηθεί προς το παρόν.

-Το «Έμβρυο» είναι από τα πιο τρυφερά τραγούδια που έχω ακούσει. Παρεμπιπτόντως εύγε στον στιχουργό σας  Βασίλη Ασλαματζίδη και γι΄αυτό το τραγούδι και για το σύνολο της δουλειάς του. Έχει κάποια ιδιαίτερη ιστορία αυτό το τραγούδι;

Το τραγούδι είναι γραμμένο για τον γιο του συνθέτη, που σήμερα είναι 8 χρονών. Το πρώτο μέρος του τραγουδιού γράφτηκε μετά από μια επίσκεψη του Βασίλη με τη σύζυγό του στον γυναικολόγο κατά τη διάρκεια της κύησης και περιγράφει τα συναισθήματα και την προσμονή που νιώθει ένας μελλοντικός γονιός για 9 μήνες. Ο στίχος «Υπέροχος Ήχος» αναφέρεται στον ήχο της καρδιάς του εμβρύου που άκουσε ο συνθέτης κατά τη διάρκεια της ιατρικής εξέτασης.Το δεύτερο μέρος γράφτηκε μετά τη γέννηση και περιγράφει τις επιπλοκές της γέννας και την αναγκαστική καισαρική τομή. Σε αυτήν την περίπτωση, ο στίχος «Υπέροχος Ήχος» αναφέρεται στον ήχο του κλάματος του νεογέννητου.Τέλος, το χτυποκάρδι που ακούγεται στην αρχή του τραγουδιού είναι ο πραγματικός ήχος της καρδιάς του εμβρύου όπως ηχογραφήθηκε από τον υπέρηχο του γυναικολόγου.

-Έχετε κυκλοφορήσει πρόσφατα μια υπέροχη δισκογραφική δουλειά, «Το Πλήρωμα του χρόνου». Πώς αισθάνεσθε κάθε φορά που κυκλοφορείτε κάτι  δικό σας;

Αφιερώνουμε πολύ χρόνο και βάζουμε πολύ μεράκι σε κάθε ηχογράφηση που κάνουμε, γιατί θέλουμε το αποτέλεσμα να είναι όσο καλύτερο γίνεται. Έτσι, όταν φτάνει η στιγμή της κυκλοφορίας νιώθουμε πως ένα σημαντικό κομμάτι μας, μια πτυχή του εαυτού μας, είναι πλέον διαθέσιμα στο ευρύ κοινό και ελπίζουμε πως θα βρεθούν κι άλλοι άνθρωποι εκεί έξω με ίδια βιώματα και αισθητική, οι οποίοι θα κατανοήσουν και θα αγαπήσουν τα τραγούδια μας. Όταν ακούμε τα πρώτα θετικά σχόλια, αισθανόμαστε δικαίωση και ικανοποίηση, που όλος αυτός ο κόπος μας έχει απήχηση και δεν πήγε χαμένος.

 -Έχετε νιώσει ποτέ τον πόνο του καλλιτέχνη που διαθέτει ατελείωτο χρόνο και υλικά μέσα για να ολοκληρώσει ένα έργο και μετά πρέπει να ματώσει για να προβληθεί έστω και λίγο; Έχετε απογοητευτεί ποτέ;

Ναι, αυτό είναι κάτι που πιστεύουμε το βιώνει η πλειοψηφία των καλλιτεχνών της εποχής μας. Παρόλο που υπάρχουν πλέον πολλοί τρόποι για να προβάλεις το έργο σου, οι περισσότεροι καλλιτέχνες δεν έχουν τις ικανότητες να το κάνουν σωστά. Η αρμοδιότητά τους είναι να συνθέτουν και να παίζουν τη μουσική τους, ενώ η προώθηση είναι κάτι που απαιτεί εντελώς διαφορετικές γνώσεις και προσέγγιση. Η απογοήτευση είναι αναπόφευκτη, αλλά δεν πρέπει να πτοούμαστε.Εμείς έχουμε την τύχη να συνεργαζόμαστε με την Όγδοο, μια από τις καλύτερες δισκογραφικές εταιρείες στη χώρα μας σήμερα, με αξιοζήλευτο ρεπερτόριο. Έτσι, νιώθουμε σιγουριά και ασφάλεια, καθώς αυτοί ξέρουν πολύ καλύτερα από εμάς πως να προωθήσουν τη δουλειά μας.

 -Ας κλείσουμε με τα άμεσα σχέδιά σας για τη φετινή καλλιτεχνική χρονιά.

Ετοιμάζουμε μια μικρή περιοδεία που θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο και θα περιλαμβάνει εμφανίσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας. Το πρόγραμμα θα περιέχει κυρίως δικά μας τραγούδια, αλλά και διασκευές σε τραγούδια που αγαπάμε και αποτέλεσαν την αφορμή να ασχοληθούμε με τη μουσική.

 -Σας εύχομαι τα καλύτερα φίλοι μου ! Το αξίζετε και σας ευχαριστώ για τη  συζήτησή μας στο ΕΝΝΕΠΕ ΜΟΥΣΑ!

Εμείς ευχαριστούμε για τις πολύ εύστοχες ερωτήσεις και τη φιλοξενία στην εξαιρετικά αξιόλογη ιστοσελίδα σας που βάζει την ποίηση και τη στιχουργική σε πρώτο πλάνο.

 TΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ


 Οι Kaldera είναι ένα μουσικό συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη που παίζει ελληνόφωνο rock με επιρροές από το rock της δεκαετίας του ’70, το funk, το grunge και τα blues, ενώ τα μέλη του υπηρετούν το ελληνικό rock από τα μέσα της δεκαετίας του ’90.«Το Πλήρωμα του Χρόνου» που κυκλοφορεί ψηφιακά από το Ogdoo Music Group,περιέχει δέκα τραγούδια των Kaldera σε παραγωγή του Kosta Vreto. Όλες οι συνθέσεις ανήκουν στα μέλη της μπάντας, ενώ καθοριστική είναι η συμβολή του Χρήστου Μαρνασίδη, ο οποίος έγραψε τους στίχους σε έξι τραγούδια.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι φιλικές συμμετοχές από καταξιωμένους μουσικούς, όπως ο εμβληματικός Ηλίας Ζάικος (lead κιθαρίστας και τραγουδιστής των Blues Wire), και ο Kosta Vreto (Wardrum) με την ιδιαίτερη fingerstyle τεχνική του, αλλά και ανερχόμενους όπως η Όλγα Κατσενίδου, η Έλενα Κατσενίδου, με τις μαγικές φωνές και ο εξαιρετικός κιθαρίστας Πάρης Σταματιάδης.«Το Πλήρωμα του Χρόνου» είναι ένα αυθεντικό rock album που σέβεται το είδος και ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πιο απαιτητικών οπαδών του.Με αιχμηρό στίχο που αναδύεται από το σκοτάδι μιας ζοφερής κοινωνικής πραγματικότητας, για να συναντήσει το φως του ακατάβλητου έρωτα και της ελπίδας που στερείται μοιρολατρίας, οι Kaldera μιλούν χωρίς περιστροφές για την πραγματικότητα που μας περιβάλλει και τα λόγια τους στροβιλίζονται μέσα στη δίνη της ατίθασης μουσικής τους.
Χαρακτηριστικά της αξίας του album είναι τα καταπληκτικά κιθαριστικά σόλα και φωνητικά που αναδεικνύουν ιδανικά την καθαρόαιμη «βαθιά» rock ερμηνεία του ερμηνευτή του σχήματος Γιάννη Γεωργιάδη.«Το Πλήρωμα του Χρόνου» είναι το αποτέλεσμα μιας αρμονικής ομαδικής προσπάθειας γνήσιων εραστών του rock ήχου, που δικαιώνεται πλήρως από το άρτιο τελικό αποτέλεσμα.Τα σταθερά μέλη της μπάντας είναι βιρτουόζοι μουσικοί με «πολλά χιλιόμετρα» στις σκηνές του ελληνόφωνου rock και το αποδεικνύουν σε κάθε λεπτό της ηχογράφησης,δημιουργώντας ένα συμπαγές σύνολο που ξέρει τι κάνει και πάνω από όλα που έχει αληθινό πάθος γι’ αυτό που κάνει.

Οι Kaldera είναι:
Γιάννης Γεωργιάδης - φωνή
Βασίλης Ασλαματζίδης - κιθάρες
Μάρκος Ασλαματζίδης - μπάσσο
Αλέξανδρος Αθανασιάδης – τύμπανα
«Το Πλήρωμα του Χρόνου» κυκλοφορεί από το Ogdoo Music Group σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες.

Φιλικές συμμετοχές:
Ηλίας Ζάικος: σόλο κιθάρα
Kosta Vreto: σόλο κιθάρα
Πάρης Σταματιάδης: σόλο κιθάρα
Όλγα & Έλενα Κατσενίδου: φωνητικά

Συμμετέχουν:
Γιώργος Αβραμίδης: τρομπέτα
Μιχάλης Καρανίκος: τρομπόνι
Σοφία Μωυσιάδου: σαξόφωνο

Ενορχήστρωση: Kaldera & Kosta Vreto
Ενορχήστρωση φωνητικών: Kosta Vreto
Ενορχήστρωση πνευστών: Kosta Vreto
Προγραμματισμός πλήκτρων: Kosta Vreto
Ηχοληψία: Kosta Vreto (Little Big Studio), Ευστράτιος Καραγιαννίδης (Valve Studio)
Μίξη: Kosta Vreto στο Little Big Studio
Mastering: Ευστράτιος Καραγιαννίδης στο Valve Studio
(https://www.facebook.com/valvestudio/)
Παραγωγή: Kosta Vreto (https://www.facebook.com/Kosta.Vreto.gr/)
Artwork: Graphic no Jutsu (www.facebook.com/GraphicnoJutsu)

Βρείτε το νέο Digital Album και ψηφιακά:
Κατεβάστε το από το  Google Store
Κατεβάστε το από το  iTunes
Κατεβάστε το από το  Amazon
Ακούστε το από το  Spotify

Έννεπε Μούσα

Έννεπε Μούσα!
Για τους εραστές της ποίησης και της στιχουργικής!
Για προβολή γνωστών κι άγνωστων δημιουργών!
Για επικοινωνία μέσα από έργα αγαπημένα!
Έννεπε Μούσα!
Με όχημα την πένα, το ταξίδι, τ’ όνειρο!!!

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή ή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου ΕΝΝΕΠΕ ΜΟΥΣΑ με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς την προηγούμενη γραπτή άδεια της διαχειρίστριας.

Βρείτε το βιβλίο:
https://www.ianos.gr/
https://www.protoporia.gr

Τα Cookies βελτιώνουν την απόδοση της σελίδας μας. Δεν αποθηκεύουμε προσωπικές σας πληροφορίες. Μας επιτρέπετε να τα χρησιμοποιούμε;